.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصوبات دولت در مازندران جدي گرفته نشده است

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر ساري گفت: مصوبات سفرهاي دولتي در استان مازندران به ويژه شهر ساري جدي گرفته نمي‌شود. 

سيد علي بهروش در سيصد و بيست و ششمين جلسه علني شورا در نطق پيش از دستور خود در بيان اظهارات معاون عمراني استاندار مازندران كه در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌اي اعلام كردند «هزينه تمام شده بدنه پل ولي عصر 9 ميليارد تومان بوده است، رقم 29 ميليارد تومان از كجا آمد»، بيان داشت: بايد به معاون عمراني عرض كنم بنده اگرچه قصد ندارم سوالي كه از شهردار ساري پرسيده شده، پاسخي بدهم اما ناگزيرم از گفته‌هايم در جلسه‌اي كه استاندار مازندران، نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي، مديركل دفتر امور شهري استانداري و معاونان استاندار و مديران كل حضور داشتند، دفاع كنم.
وي افزود: معاون عمراني استاندار مازندران به دليل مشغله زياد، ديرتر از موعد مقرر در جلسه شورا حضور يافتند، اما اگر به موقع تشريف مي‌آوردند عرايض بنده را مي‌شنيدند كه گفتم تاكنون بيش از 20 ميليارد تومان بابت پل هزينه شده است.

*اسناد اعتباري پل ولي‌عصر موجود است
بهروش با بيان اينكه هزينه صرف شده براي احداث پل ولي‌عصر به صورت مستند موجود است و مي‌توان گزارش مستدل در مورد آن ارائه داد، گفت: برخي مسائل اصلي كه بايد مورد حساسيت ويژه قرار گيرد از ديد شما مغفول مي‌ماند كه به صورت فهرست يادآوري مي‌كنم.
عضو شوراي اسلامي شهر ساري تصريح كرد: بر اساس مصوبه 23 آبان سال 87 هيئت وزيران طرح‌هايي همچون مطالعه و احداث 10 تقاطع همسطح و غيرهمسطح در استان كه چهار پل متعلق به ساري است، كمربندي ورودي قائمشهر به ساري (اداره آبياري به سه راه جويبار تا ميدان ولي‌عصر) ، راه دسترسي به فرودگاه ساري تا نيمه سال 88 و نيز تكميل كمربندي شمالي تا پايان سال 88 بايد در دستور اجرا قرار مي‌گرفت.
وي ادامه داد: در رابطه با اجراي اين مصوبات هيچگونه مسئوليتي متوجه شهرداري و شوراي شهر نيست و ما نيز بارها اين پرسش را مطرح كرديم كه كدام يك از شهرهاي كشور، هزينه بازگشايي مسير كمربندي‌ها و پل‌ها توسط شهرداري پرداخته شد كه شهرداري ساري دومين آن باشد.
بهروش خاطرنشان كرد: البته تا زماني كه مصوبات دولت به نتيجه نرسد، ما اين مسئله و موضوع همكاري نكردن مسئولان را باز هم عنوان خواهيم كرد اما در هر صورت پل ولي‌عصر با بودجه شهرداري احداث شد و جنابعالي به جاي آنكه پاسخ دهيد چرا به وعده‌هايتان عمل نكرده‌ايد، با عنوان كردن مسائل فرعي، كم‌لطفي مي‌كنيد.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر ساري يادآور شد: حقيقت اين است كه با چنين رويكردي تمام مصوبات دولت را به بازي گرفته‌ايد.
وي افزود: كمربندي كه بر اساس مصوبه دولت بايد يك سال قبل تكميل و تحويل مي‌شد هنوز به نتيجه نرسيده است و شما به جاي آنكه پاسخگوي چرايي آن باشيد، هزينه‌هاي گزافي كه شهرداري براي بازگشايي بخش زيادي از كمربندي‌هاي شهر و همچنين آزادسازي مسير پل ولي‌عصر صرف كرده و امروز از افتخارات استان به شمار مي‌آيد را زير سوال مي‌بريد در حالي كه اظهارات شما بدون استناد است و پسنديده نيست.
بهروش با بيان اينكه به صراحت مدعي هستم كه اظهارات معاون عمراني استاندار مازندران توجيه‌ناپذير است، گفت: با استناد اثبات مي‌كنم كه اطلاعات معاون عمراني استاندار مازندران در مورد صرف هزينه و روند آزادسازي مسيرها حتي از بنده كه عضو كوچكي از شوراي شهر هستم، كمتر است و اينگونه اظهارنظرها از سوي يك مسئول استاني، توجيه‌پذير نيست.
وي اظهار داشت: براي روشن شدن اذهان عمومي از ارائه گزارش كمترين هزينه صرف شده از پل ولي‌عصر نخواهم گذشت و با مدارك قابل ارائه شرح مي‌دهم.
عضو شوراي اسلامي شهر ساري ‌با بيان اينكه تملك زمين مرحوم مهدي باغبان به مساحت يك‌هزار و 760 متر مربع بر اساس قيمت كارشناسي به مبلغ 3 ميليارد و 520 ميليون تومان هزينه شد، گفت: تملك پمپ بنزين به مساحت يك‌هزار و 775 متر مربع بر اساس قيمت كارشناسي و حكم دادگاه كه مبلغ 4 ميليارد و 150 ميليون تومان به حساب دادگستري واريز شد.
وي افزود: تملك ملك سيد محمد باغبان فرزند مهدي با مساحت 76 متر مربع به مبلغ 722 ميليون تومان خريداري شد.
بهروش با اشاره به اينكه تملك پست برق ميدان خزر به مساحت 48 متر مربع به مبلغ 480 ميليون تومان خريداري شد، افزود: تملك ملك شركت توزيع نيروي برق منطقه‌اي مازندران به مساحت 6 هزار و 345 متر مربع از قرار هر متري يك ميليون تومان به مبلغ 6 ميليارد و 345 ميليون تومان قيمت‌گذاري و خريداري شد.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر ساري ارزش تملك زمين ورثه سيد مهدي باغبان كه بر اساس توافقنامه تنظيمي، 3 هزار و 50 متر مربع آن در مسير تعريض آزادسازي قرار گرفته و 2هزار و 35 متر مربع هم به عنوان فضاي سبز در نظر گرفته شده است را 5 ميليارد تومان اعلام كرد.

*وام 30 ميلياردي با سود 18 درصدي به شهرداري ساري تعلق گرفت
بهروش با اشاره به اينكه ريز هزينه‌هاي اين پروژه اعم از مبلغ هزينه آزمايشگاه كنترل جوش، گمانه‌زني و نمونه‌برداري از پل، اصلاح و بهينه‌سازي و نصب و جابه‌جايي پايه 20 كيلو ولتي ميدان، پاكسازي و آماده‌سازي خيابان حاشيه ميدان، خريد مخلوط رودخانه‌اي براي زيرسازي بستر ميدان خزر و ساير موارد موجود است كه در مجموع بيش از 29 ميليارد تومان شده، تصريح كرد:‌ مقرر شده بود براي دريافت وام بر اساس مصوبه دولت با هفت درصد سود به شهرداري‌ 30 ميليارد تومان تسهيلات تعلق گيرد، آيا مي‌دانيد امروز اين تسهيلات با بهره 18 درصدي به شهرداري ساري تعلق گرفت.
وي با طرح چند پرسش افزود: آيا مي دانيد شهرداري اسناد متعلق به املاك شهرداري را به عنوان وثيقه به مبلغ 60 ميليارد تومان در گرو بانك قرار داده، آيا مي‌دانيد شهرداري با اين عمل 92 ميليون تومان براي هزينه اسناد رسمي پرداخت كرد، آيا قبول داريد كه شهرداري بايد وام‌ها را بپردازد، آيا مي‌دانيد بعد از گذشت حدود پنج سال تاكنون فقط 13 ميليارد آن دريافت شده، آيا مي‌دانيد كه فقط براي كمربندي جنوبي حدود 11 ميليارد تومان هزينه كرده‌ايم.
اين عضو شوراي شهر ساري با اشاره به اينكه پل روگذر ميدان ولي عصر ساري در سال 54 بدون در نظر گرفتن پل غدير توسط مهندسان ايتاليايي طراحي شد، تصريح كرد: در سال 75 طي قراردادي به مبلغ يك ميليارد و 750 ميليون تومان مقرر شد اين پل به همراه سه پل مكمل ديگر شامل پل روبه روي كمربندي جنوبي (مقابل اداره آبياري)، پل سه راه جويبار و پل سمسكنده با هزينه دولت اجرا شود كه اين امر محقق نشد و امروز با 60 ميليارد تومان هم نمي‌توان چنين پروژه‌هايي را اجرا كرد.
بهروش در پايان خاطرنشان كرد: در هر صورت شهرداري ساري با هزينه خود، پل ولي عصر را احداث كرده و افتخار بزرگي نصيب شهرمان شده است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.